Årsresumé 2011

(2010 här)
Den första januari vaknade jag i Sibbo. Åkte hem till Vasa med Emilia&Emma, och efter några dagar
kom Niko. Första veckan av januari (=sista veckan av jullovet) åkte vi pulka&snöskoter och var till
Ollis (en superlyckad Ollislördag!). Skolan började igen och jag började stressa alldeles för mycket
över studentskrivningarna och hur jag skulle få en studieplats. Ångrar hur mycket tid jag ägnade åt
att oroa mej över det, hade jag vetat hur bra det skulle gå skulle januari ha varit en mycket bättre
månad. Men januari var nog ändå helt okej, eftersom det var då jag fick körkort (huhhu så nervös
jag var under uppkörningen). Och så började jag ju dansa igen, definitivt ett av årets bästa beslut.
Jag färgade håret brunt, vilket jag ångrade ganska snart. De flesta abina fick läslov (inte jag) och detta
firades i Ollis. Melodifestivalen började. Studentskrivningarna närmade sig, och jag läste läste läste läste.
Studentskrivningarna började, och jag pluggade som aldrig förr. Jag och Niko firade halvårsdag. Det blev
dags för penkkis, vilket var helt kul, men när resten åkte iväg på abikryssning var jag hemma med feber,
vilket var mindre kul. Sportlovet började, vilket firades i Potero (!!) och Fontana. Det var en huippu kväll.
Var till Öjberget med Camilla och Jenny i slutet av sportlovet och så var jag med Niko. Annars var Mars
rent utsagt en hemsk månad. Gjorde i princip inget annat än pluggade, var i skolan och jobbade. Börjar
nästan må riktigt dåligt då jag tänker på hur stressigt det var. Jag kommer aldrig att glömma den dagen
då jag skrev psykologi, hade aldrig läst så mycket på något (jag menar, jag gjorde ett stort plakat med
psykologiska teorier som jag tejpade fast ovanför sängen). När jag hade skrivit psykologi var jag så
slut i huvudet att jag inte kunde annat än ligga i sängen resten av dagen. Sen var det bara engelska&
tyska kvar. Eller nå, jag hade ännu en provvecka framför mej. Kan inte beskriva känslan då allt var
över, jag tror jag grät av glädje. Sen kunde man äntligen börja leva igen. Detta firades i Gringo&Ollis.
Jag blev blondin igen. Var ut och gick på isen med Emilia, i april. Var till Hullu Pullo två gånger den här
månaden, ena gången med Jenna (minns du? ;D) och andra gången med Larissa&Jani. Fick veta alla
preliminära resultat från studenskrivningarna, och jag var mer än nöjd. Gänget for till Levi och jag
hängde med Janina&Lizette. Jag fick veta att jag var godkänd i historiaprovet (från provveckan) och
fick sommarlov, vilket firades i Amarillo&Sky. Jag skickade in ansökningar till två olika skolor, ångrar
lite hur jag sökte nu i efterhand, men vad kan man. Emilia for till Portugal och jag for till Sibbo. Sen
blev det påsk, och "påsklovet" blev hur bra som helst (sola på terassen, bastukväll hos Sofie, fest hos
Frank och sånt). Jag var på Tove Styrkes konsert i Fontana. Vappen firades som vanligt i Vikinga.
I maj började jag plugga inför inträdesproven, och kom ganska fort fram till att mitt förstahandsval
inte var min grej. Jag fick öroninflammation och hade galet sjukt i öronen (haha det där var en ganska
btw grej). Emilia kom hem igen och hon fick en bamsekram. Vi hade dansuppvisning i Variska. Efter det
började jag jobba, trivdes jättebra. Finland vann ishockey VM. Jag bokade flygbiljetter till London, och
ungefär en vecka senare bar det av. Före det fick jag studentmössan och studentskrivsningsresultaten.
I juni blev jag student. Kunde tyvärr inte njuta av dagen lika mycket som jag hade hoppats, men det
är ändå en dag jag aldrig kommer att glömma. Två dagar senare var det dags att börja jobba igen
(på ett annat ställe), och jag tror att jag aldrig har varit så trött som när väckarklockan ringde den
morgonen. Jobbade hela juni och orkade inte riktigt göra så mycket annat. På helgerna umgicks
jag med vännerna (simmade, grillade, Strampen, osv). Midsommaren firades i Lappfjärd, och jag
skulle vilja påstå att det var en av årets roligaste kvällar. Annars var juni tyvärr ingen bra månad.
Den första juli blev jag opererad. Var fast här hemma i två veckor, och vill ännu tacka alla som orkade
komma och hälsa på och pigga upp mina dagar. Jag fastnade för Grey's Anatomy. Jag fick veta att jag
hade sluppit in till den enda skolan jag hade sökt till. Var mycket med "rubbet". Sa hejdå åt pojkarna
som for till milin. Niko kom hit och var här i en vecka. Jag var på Vasa Rockfestival med Larissa och
var på Anettes möhippa. Sen kom den där helgen som förändrade allting, och jag kände mej som en
ny människa. For ut i Kstad, firade Emilias födelsedag och var på Annettes&Alex bröllop. Var med om
en av de galnaste stunderna i mitt liv i O'malleys, hur galet det än låter. For till borgbacken&Tallinn.
Jag tror att jag var som lyckligast det här året i augusti. Kan inte riktigt säga någon speciell orsak,
allting var bara så bra. Jen kom hit och vi hade hur roligt som helst, b.la. visade jag henne hur man
festar i Vasa (dvs. for vi till Ollis). Niko kom hit, och vi var och bowlade med Lizette&Kim. Jag träffade
äntligen min Åbo-kusin igen. Vi firade Jennys 19-års dag. Jag var i Kstad. Jag och Niko firade ettårsdag.
Sofie kom hem. Jag åkte vattenskidor med Emilia. Jag for till Stockholm med Emma. Jag var med om
en av de roligaste utekvällarna i Fontana. Jag roadtripade. Jag for till Esbo. Jag firade villaavslutning
med dom bästa. Jag var lycklig. Den 29.8 började jag studera, och det kändes faktiskt riktigt bra.
Jobbade lite vid sidan om skolan (som jag trivdes bra i!). Lärde känna en massa nya människor när
det var Back to school i Fontana. Firade Miilis 19-års dag. Jag fick äntligen börja träna igen, och
spenderade mycket tid på gymmet och i danssalarna. Jag for på gulisintagning, och jag säger bara
ett ord: galet. Jag minns den där ena fredagen i september då jag var ledig från skolan: for först
på kaffe med Lizette, sen till Kstad för att fira Heidis 18-års dag, och när jag kom hem väntade Niko
på mej här. Hade nog aldrig varit så glad att se honom. For på Fontana foam party med Anna, så
roligt. Var med om en hemsk dag på sjukhuset, mindre roligt. Spelade Wii med Larissa. Pluggade.
For på min första sitz med Susanna, det var skoj. Satte mej på hästryggen igen efter en paus på flera
år. Var på fest hos Susanna. Träffade en del av rubbet i O'malleys. Var på bio med Larissa. Vi fick höstlov
från skolan, och jag for till Sibbo. På dagarna jobbade Niko, och jag pluggade. Jag fick mina drömskor. Jag
var med om en av årets roligaste krogkvällar i Ollis. Halloween firades som vanligt i kupolen, och det måste
nog ha varit oktoberhöjdpunkten då hela gänget dansade under Joels ledning :D. Det hände alltså mycket
roligt i oktober. Men så var jag också med om den värsta dagen i mitt liv. Hoppas att det aldrig händer igen.
Hade superhöga förväntningar på Viva las Vaasa som var i början av november, men blev besviken.
For ut och fotade med Felicia, det var kallt men roligt :D. For till Sibbo. Träffade Jenny och Aurora.
Pluggade massor. Var på halarinvigning. Min födelsedag närmade sig, och jag for till Rosso och åt
med Larissa, Sara och Susanna. Fyllde 19 och firade med släkten. Nästa dag firade jag med vännerna
hemma hos oss, och det blev en riktigt lyckad kväll! Tack allihopa! Fick världens sötaste födelsedags-
present av Niko. Var på julöppningen. Sitzade. Firade Jessicas 18-års dag i Lappfjärd. Pluggade latin.
Jahapp, årets sista månad. Inledde december med att hoppa på tåget och fara på Linns studentfest i
Esbo. Såg Breaking dawn med Emilia. Hade dansuppvisning. Skrev x antal tenter. Hade klasskväll
hos Susanna. När jag fick jullov flög jag till Helsingfors, där jag var fem dagar. Under dom fem
dagarna hann jag mysa med Niksu, boka en resa, vara på kasvohoito, festa och fara till Högholmen.
Kom hem, och träffade flickorna som jag inte hade sett på evigheter. Sen blev det jul, fick aldrig
riktigt någon julfiilis, men det var nog en bra jul i alla fall. På juldagen var det utgång i Kstad som
gällde. Badade badtunna och var på bastukväll i kupolen. Och imorgon flyger jag till Helsingfors.

2011 har varit en enda berg- och dalbana. Jag har varit med om en massa roliga saker
och har många fina minnen från det här året, men ändå har det varit sjukt stressigt och
jobbigt. Och min enda önskan för det här året har fortfarande inte blivit uppfylld. Nu
håller jag tummarna för det skulle lösa sig 2012 och att nyåret blir så bra som möjligt.



Vilken fin årsresumé Dani! tack för de här året :) kram!





Namn:

E-mail (publiceras ej):

Blogg:













HEJ! Du har hittat till Danielas Dagbok - en finlandssvensk blogg som enligt läsarna kan beskrivas som äkta, ärlig, personlig, rolig, sprudlande, omväxlande, kamratlig, väluppdaterad, mångsidig, jordnära och bäst. Du är varmt välkommen att läsa vidare för att se om du håller med - hoppas du kommer trivas!

Kontakt: daniela.skoglund@gmail.com


Senaste inläggen

5362 inlägg senare
2023 - de traditionella frågorna
Månadens bok, 12/23 - Eld, snö och stjärnor
Positiva minnen från gravidledigheten
Åtta serier jag sett på sistone



Kategorier

Allmänt · Bloggrelaterat & podden · Bröllop · Böcker . Filmer & serier · Frågor & listor · Fysioterapi · Kärlek · Mat . Musik · Randoms · Resor · Samarbeten & tips · Sheldon · Sjukdom · Text & åsikter · Träning . Veckoslut



Arkiv

2023
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2022
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2021
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2020
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2019
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2018
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2017
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2016
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2015
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2014
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2013
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2012
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2011
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2010
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2009
06 · 07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12