Årsresumé 2012

(2011 här, 2010 här)
När året byttes befann jag mej i Söderkulla, och den saken tänker jag inte kommentera desto mera. Annars inleddes 2012 med förkylning, revy, Lizettes 18-års fest, ohi on och mys med Niksu. Mina två bästa vänner befann sig på andra sidan jordklotet och jag saknade dem massor. Jag var på en rolig sitz (töm&glöm) och så firade vi Camillas 20-års dag (kvällen som slutade med att Benne snortade peppar i mäccen..). Så januari var väl nog en helt okej månad, bortsett från att min älskade kanin gick bort.
 
Februari började väldigt bra, jag och Niko packade väskorna och flög till Rivieran där vi spenderade några härliga dagar. Februari fortsatte väldigt bra med en mycket lyckad helg i Helsingfors, sitzar och fester. Jag intalade mej själv att andra halvan av februari också var bra även om magkänslan ville få mej att tro motsatsen. Sen kom sportlovet och plötsligt var februari inte alls någon bra månad. Skulle nästan vilja påstå att sportlovet var en av dom värsta veckorna i mitt liv.
 
I början av mars rasade hela min värld när jag och Niko gjorde slut. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här månaden, det är mest bara en enda dimma. Sysselsatte mej själv hela tiden och intalade mej själv att jag mådde bra, och jag tror faktiskt att jag lyckades lura mej själv ganska bra, så länge jag inte var ensam. Två kvällar som jag ändå kommer ihåg då jag faktiskt hade roligt på riktigt var ändå min utekväll med Jenna och superhjältesitzen. Och pampasveckan då? Äh, orkar inte kommentera pampasveckan. 

I april gick jag igenom någon livskris, det enda jag gjorde var tränade och festade. Festade och tränade. Tränade och festade. Tror ändå att jag behövde en sån period, och jag hade faktiskt ganska roligt ibland. När jag tröttnade på att festa i Vasa bestämde jag mej en helg för att fara till Helsingfors och festa där istället, och jag undrar fortfarande ibland hur mitt liv hade sett ut nu om jag inte hade satt mej på tåget det veckoslutet. 

Vappen var en riktigt lyckad kväll, men efter vappen-firandet började allvaret. Maj bestod nämligen huvudsakligen av jobb (praktik), inträdesplugg och träning. Tog farväl av Novia och Vå2/11 och var på Rollings dansavslutning. Var också på Amanda Fondells keikka i Leipis (så lyckad kväll!) och så måste jag ju också nämna den legendariska Ollistisdagen (jag lovar, vi kommer ihåg den kvällen/natten ännu när vi är 80). Nu i efterhand kan jag också avslöja att Niko kom på besök till Vasa, fast det visste ingen om då.
 
 I juni var jag med om en av de nervösaste dagarna i mitt liv då jag for till Helsingfors på inträdesprov. Visste hur mycket som stod på spel och hur mycket tid jag hade ägnat åt att förbereda mej, så jag gav verkligen mitt allt. Dagen före jag återvände till Vasa befann jag mej i Sibbo och fick höra orden "kan du int snälla bli min igen?", och efter många om och men blev det vi igen. Annars spenderades största delen av juni på jobbet, och helgerna i Sibbo. Midsommarhelgen, som annars var ganska perfekt, måste också nämnas :)
 
Den 2:a juli satt jag och grät glädjetårar på jobbet när jag fick veta att jag hade suppit in till Arcada, och efter den dagen ägnade jag största delen av min lediga tid åt att fixa saker inför flytten. Den 9e ryckte Niko in i milin och samtidigt började min sista jobbvecka. Fredagen då jag fick sommarlov satte jag mej i bilen och körde till Kstad, marknadshelgen it was! Helt huippu, som vanligt. Saknade min skalleper men annars kändes livet väldigt bra. I slutet av juli åkte jag till Åland och den lilla reissun är nog definitivt ett av årets bästa minnen. 
 
Inledde augusti med att flyga till Italien med Linn. Så sjukt lyckad vecka, kan inte annat än le då jag tänker på den resan. När jag landade i Finland igen kom mamma&pappa till Helsingfors och hjälpte mej att börja flytta in i min lägenhet, och sedan spenderade jag ännu någon vecka i Vasa. Hängde på skutskär med rubbet, packade, var på Isabels dop, grät, var glad, var på halkbanan och sa hejdå åt allt och alla. Den 17.8 flyttade jag till Helsingfors och då började mitt nya liv. Stortrivdes i skolan och i lägenheten, men det kändes ändå bättre än bäst att fara hem till Vasa och fira villa-avslutning med Niko och släkten i slutet av månaden. 
 
I september blev det ganska mycket fest (= gulisliv). Jennys 20-års fest, Werket, gulisintagning+Tivoli, gulis getaway, gulissitz, Miilis 20-års fest och mina tuparen. Oj jestas. Men jo, hauskaa oli! Jag tror också att det var i slutet av september som Helsingfors så småningom började kännas som hem. 
 
Den första oktober var jag på Neonsystrarnas photoshoot, och så spenderade jag ganska mycket tid på nya jobbet. Var på Black 'n white party med tjejerna och spelade tennis. Niko blev opererad så jag spenderade också några dagar i Sibbo och lekte sjuksköterska (misstolka inte). I mitten av oktober kom mamma och pappa på besök, men den helgen blev helt förstörd när jag drabbades av värsta magsjukan jag någonsin haft. Lämnade efter i skolan och när jag äntligen blev frisk kom stressen. Allt ordnade sig ändå till slut och jag avslutade oktober med ett skönt veckoslut hemma i Vasa. 
 
November var en bra och händelserik månad. Tränade flitigt, jobbade, ordnade halloweenfest, var på vin- och choklad kväll, var hundvakt, hängde med Vasatjejerna, var på sitz, hängde mycket med Emppis, besökte Baarikärpänen, hade roliga timmar i skolan, fyllde 20, var i Vasa och var i Sibbo. Så jo, november var en riktigt bra månad enda tills det började snöa, för det visade sig att snö i Helsingfors inte är något annat än problem..
 
I början av december var jag på skit humör på grund av snön, kylan och alla skolarbeten, men sen började min julfiilis smyga fram. Vi hade myskväll hos Fanny och bakade pepparkakor med vasagänget. På självständighetsdagen var jag på dansuppvisning, så lyckad dag. Annat skoj som hände var Jennys&Pekkas inflyttningsfest, fysioglögg och sånt, och annars spenderade jag ganska mycket tid i Sibbo. Den 15e var jag på en superlyckad julsitz, och sen började sista skolveckan. Skrev tenter&inlämningsuppgifter och jobbade tills jag var helt slut i huvdet, och den 21:a fick jag äntligen jullov. Inledde jullovet med Maailmanlopun bileet, och nästa dag körde jag och Felicia till Österbotten all by ourselves. Ni har ju just läst om vad jag har haft för mej den här veckan så jag orkar inte börja räkna upp allting pånytt, men har verkligen njutit av tiden här hemma.
 
Idag när ni läser det här borde jag sitta i bilen påväg tillbaka Helsingfors, och imorgon firar vi nyår med buller och bång! Tack och hej 2012, välkommen 2013!



Superbra årsresumé :D Intressant att läs å många fina bilder!

Svar: nåmen tack!:)
Daniela

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

http://adaras.se


Intressant! :D

Vilken fin resumé! :) vad pluggar du till?

Svar: Tack! :) studerar till fysioterapeut
Daniela

Ollistisdagen glömmer vi nog faktist ALDRIG, haha! :D

Svar: så sant så!
Daniela





Namn:

E-mail (publiceras ej):

Blogg:













HEJ! Du har hittat till Danielas Dagbok - en finlandssvensk blogg som enligt läsarna kan beskrivas som äkta, ärlig, personlig, rolig, sprudlande, omväxlande, kamratlig, väluppdaterad, mångsidig, jordnära och bäst. Du är varmt välkommen att läsa vidare för att se om du håller med - hoppas du kommer trivas!

Kontakt: daniela.skoglund@gmail.com


Senaste inläggen

5362 inlägg senare
2023 - de traditionella frågorna
Månadens bok, 12/23 - Eld, snö och stjärnor
Positiva minnen från gravidledigheten
Åtta serier jag sett på sistone



Kategorier

Allmänt · Bloggrelaterat & podden · Bröllop · Böcker . Filmer & serier · Frågor & listor · Fysioterapi · Kärlek · Mat . Musik · Randoms · Resor · Samarbeten & tips · Sheldon · Sjukdom · Text & åsikter · Träning . Veckoslut



Arkiv

2023
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2022
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2021
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2020
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2019
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2018
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2017
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2016
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2015
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2014
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2013
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2012
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2011
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2010
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2009
06 · 07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12