Boyfriend tag

Eftersom vi sitter i bilen påväg från Vasa till Helsingfors, så frågade jag Niko om han skulle gå med på att göra en boyfriend tag så att tiden skulle gå snabbare, vilket passade honom bra. Så medan han körde svarade han alltså på 30 frågor som handlade om mig, och jag skrev ner hans svar samt en liten kommentar. Hur han klarade sig kan ni läsa nedan...
 
 
1. Var kysstes ni för första gången och hur var det?
Nikos svar: I Åminne, de va spännande.
Min kommentar: Nå det var ju nog inte i Åminne men...
 
2. Hon sitter framför tv:n. Vad tittar hon på?
Nikos svar: Catfish eller Pretty Little Liars. 
Min kommentar: Njaa, jag skulle nog ha sagt Desperate Housewives, men nog ser jag på Catfish och Pretty Little liars ibland också. 
 
3. Nämn en maträtt hon inte gillar
Nikos svar: Färdiga köttbullar.
Min kommentar: Sant. Usch. 
 
4. Ni ska gå ut och äta och dricka. Vad beställer hon?
Nikos svar: Hamburgare och vatten. Eller biff och Cocis. 
Min kommentar: Lite oväntat svar det där första, men biff och cocis stämmer bra. 
 
5. Vilken skostorlek har hon?
Nikos svar: 37?
Min kommentar: 37-38, ja
 
6. Om hon hade samlat på nånting, vad hade det varit?
Nikos svar: Va sku du nu samla på... Kärleksbrev. Om jag sku skriva såna alltså.
Min kommentar: Väskor skulle ha varit ett mera logiskt svar. 
 
7. Vad skulle hon kunna äta varje dag?
Nikos svar: Choklad, fast det gör du ju ren. 
Min kommentar: Sant... Nästan i alla fall :D
 
8. Hurudan musik lyssnar hon helst på?
Nikos svar: Dålig.. T.ex.. Jenni Vartiainen.. Elä nå kanske int Jenni Vartiainen. Men såndä musik man int orkar höra på, typ klubbmusik. 
Min kommentar: Ööööö... Lyssnar nog inte nästan på något annat än svensk musik hemma?
 
9. Vilken är hennes sämsta egenskap?
Nikos svar: Du e så förbannat envis. 
Min kommentar: Säger inte emot. 
 
10. Vem är hennes bästa vän/vänner?
Nikos svar: Jag och Emppu. 
Min kommentar: Emppu är en av mina bästa vänner ja, och nog är Niko också det men på ett annat sätt. 
 
11. Nämn något du brukar göra som hon inte tycker om
Nikos svar: Lämna snus på nattduksbordet, gnälla om att få massage, sjunga högt.. Int gör ja väl nå annat?
Min kommentar: Rätt, rätt, rätt. Jo, du brukar komma för sent. 
 
12. Tränar hon? Vilken sport i så fall?
Nikos svar: Ja, punttis. 
Min kommentar: Punttis = gym, ifall någon inte förstod. 
 
13. Vad kan hon hålla på med i flera timmar?
Nikos svar: Sura. Alternativt ha hepuli, när du springer runt och härjar. Skriv det! Och så kan du nog läsa bloggar i flera timmar också. 
Min kommentar: Kul att det första han kom på var att sura :D Och så länge skulle jag nog aldrig orka "härja", som han beskriver det. 
 
14. Har hon någon unik talang?
Nikos svar: Nej. Elä nå, du e en bra människa. Sociala talanger, kommer överens med alla. 
Min kommentar: Där lyckades han allt rädda svaret bra :D
 
15. Vad är/var hennes favoritämne i skolan?
Nikos svar: Va sku de nu ha vari.. Nå va heter dedär, samhällslära. Va de de? Nää ta bort de. Modersmål? Psykologi kanske?
Min kommentar: Alltså wtf... Samhällslära?! Modersmål och psykologi var nu närmare rätt svar i alla fall, men SAMHÄLLSLÄRA?!
 
16. Vad var ditt första intryck av henne?
Nikos svar: Glad och lite smådum haha. 
Min kommentar: Lite smådum??! Tack..
 
17. Vad är det bästa med henne?
Nikos svar: Humorn och ärligheten. Och utseende. Får jag säga de?
Min kommentar: Jo, det får du :)
 
18. Vilken är hennes favoritfärg?
Nikos svar: Jaa-a. Ja säger... Vit! Elä nää, röd! Kanske grön? Nej ta bort dedä, jag mena blått! Fö du vill allti ha blåa spelknappen. 
Min kommentar: Nu är han riktigt ute och cyklar igen... Både röd och grön är bland de fulaste färgerna jag vet, och vitt är tråkigt. 
 
19. Hur går hon klädd hemma?
Nikos svar: I underkläder eller i min t-shirt som du ha snott, och sen klottar du choklad på den.
Min kommentar: Det där med underkläder måste vara något önsketänkande :D Oftast har jag nog på mig leggings & topp. 
 
20. Beskriv henne med tre ord. 
Nikos svar: Glad, omtänksam och... envis.
Min kommentar: Håller ganska långt med. 
 
21. Berätta något om henne de flesta inte vet
Nikos svar: Va sku jag nu berätta.. Nå hon brukar hälla vatten på mig när jag int stiger upp på morgonen. 
Min kommentar: Ja nå det funkar i alla fall. Till mitt försvar kan jag säga att en morgontröttare människa får man leta efter. 
 
22. Vem sa "jag älskar dig" först?
Nikos svar: Jag.
Min kommentar: Japp. 
 
23. Vad brukar ni oftast gräla om?
Nikos svar: När nån bryter överenskommelser. 
Min kommentar: Och oftast handlar överenskommelsen om att hålla en viss tid..
 
24. Vem är hennes kändiscrush?
Nikos svar: Nå han från Norlie & KKV. Channing Tatum kanske också?
Min kommentar: Chuck Bass är alltid på första plats! Men han från Norlie & KKV är nog en stark tvåa. 
 
25. Berätta om något pinsamt hon gjort
Nikos svar: När du sprang i skogen och föll omkull hhahahahah. De va roligt! BOM sa de bara!
Min kommentar: Jaja. 
 
26. Hurudana filmer gillar hon?
Nikos svar: Thriller och romantik.
Min kommentar: Så sant så.  
 
27. Vad är hon bra på?
Nikos svar: Att hantera svåra situatoner, att få vänner, att hålla reda på saker, att vara flickvän och att massera. 
Min kommentar: Oho, ganska bra svar. Förutom det där med att massera, blir galen på hans tjat om massage..
 
28. Nämn några saker som gör henne glad.
Nikos svar: Överraskningar, choklad, när du får shoppa, resor och när jag lagar god mat.
Min kommentar: Blir nog också glad av enkla saker såsom kramar och fina meddelanden :) 
 
29. Vad är hon besatt av?
Nikos svar: Choklad, väskor... På tal om choklad så har du choklad runt hela munnen hahahah. 
Min kommentar: Nå där kom dom där väskorna. Och jag testade nyss på en ny glass-smak, nämligen mudcake. SÅ GOTT!
 
30. Hurudan är hon som flickvän?
Nikos svar: Ärlig, pålitlig, humoristisk, envis, ibland jätte-envis och hjälpsam. 
Min kommentar: Godkänt svar. 
 
Haha jaa-a, det var den boyfriend tag:en det. Gör den gärna ni också, och länka till inlägget i kommentarsfältet så jag får läsa!



Åååh tycker sådana här är så roliga att läsa!! Måste försöka övertala min pojkvän att ställa upp :DD

Svar: Gör det :)
Daniela

Ida-Marie

http://ziio.se


Hahahaha alltså nä va bra :D dehär måst ja så test me min kille nån gång :D

Svar: Länka sen gärna! :)
Daniela

josefina


haha så roligt! :)

Svar: :D
Daniela

åh va roligt!! Måst si om jag sku få Kevin övertalad :D

Svar: Joo gör de :D
Daniela

Oj va kul, dehär ska ja göra me Challe :'D

Svar: (y) :D de blir säkert bra!
Daniela

Ååh vad kul att läsa!! Ska övertala Toffe till att göra detsamma :D

Svar: :D Gör de, ska bli spännande att läsa!
Daniela

Vilken kul idé! Ska se om jag får min pojkvän övertalad också ;)

Svar: Joo gör det :)
Daniela

Haha vad roligt :D

Svar: :D
Daniela

åååh hahha! Så härligt inlägg! Ska absolut gå och förhöra min kille nu på en gång! :D

Svar: Kul om du gillar, gör det! :D
Daniela

vilken kul lista, skulle kanske göra den med min pojkvän ifall det fanns en engelsk version, eller det kanske det finns..? :) Orkar inte översätta listan heller, just nu iaf.. ;)

Svar: Jag plockade ihop dessa frågor från flera olika och många av dem var engelska, så googla bara boyfriend tag så borde du hitta! :)
Daniela

Ok,tack för tipset,kanske ska göra det nån dag :)

Svar: Gör så :)
Daniela

Vilken rolig lista! :D Jag har också gjort den: http://kreativarebecka.blogspot.fi/2015/08/boyfriend-tag.html

Svar: Vad kul att ni hängde på! :)
Daniela





Namn:

E-mail (publiceras ej):

Blogg:













HEJ! Du har hittat till Danielas Dagbok - en finlandssvensk blogg som enligt läsarna kan beskrivas som äkta, ärlig, personlig, rolig, sprudlande, omväxlande, kamratlig, väluppdaterad, mångsidig, jordnära och bäst. Du är varmt välkommen att läsa vidare för att se om du håller med - hoppas du kommer trivas!

Kontakt: daniela.skoglund@gmail.com


Senaste inläggen

5362 inlägg senare
2023 - de traditionella frågorna
Månadens bok, 12/23 - Eld, snö och stjärnor
Positiva minnen från gravidledigheten
Åtta serier jag sett på sistone



Kategorier

Allmänt · Bloggrelaterat & podden · Bröllop · Böcker . Filmer & serier · Frågor & listor · Fysioterapi · Kärlek · Mat . Musik · Randoms · Resor · Samarbeten & tips · Sheldon · Sjukdom · Text & åsikter · Träning . Veckoslut



Arkiv

2023
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2022
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2021
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2020
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2019
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2018
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2017
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2016
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2015
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2014
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2013
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2012
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2011
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2010
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2009
06 · 07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12