Dessa nominerade jag till Galan 2015!

Bild lånad av Ziio
 
Nåja, äntligen har det blivit dags att börja nominera bloggar till Galan 2015! Jag har nyss nominerat de bloggar jag tycker skulle vara värda att vinna, och nu tänkte jag faktiskt avslöja vilka bloggar jag nominerat och varför! Kan berätta att jag också överlag försökte att inte nominera dem som anses som "de självklara", utan jag funderade noga och vill gärna att mindre bloggar också har en chans. Jag kom fram till följande beslut: 
 
Årets mode-/skönhetsblogg: Årets mode-/skönhetsblogg tycker jag utan tvekan att Emma Svahn (klick) borde vinna, på grund av att hennes blogg är en riktigt bra kombination av mode och skönhet. Hon visar upp outfits, delar med sig av sminktips, recenserar skönhetsprodukter, tipsar om snygga plagg, och så vidare. Dessutom är hon utbildad inom makeup, och studerar till både frissa och nagelterapeut, så man kan lugnt säga att hon kan sin sak!
 
Årets tränings-/hälsoblogg: Daniela Krooks (klick), min röst i denna kategori går till dig! I hennes blogg finner man allt från yoga till styrkelyft, och jag tycker att hon bara är en så himla cool tjej som verkar ha en bra attityd till träning och hälsa. En sak jag också uppskattar med bloggen är att hennes bilder inte består av att en tjej sött står och poserar i sina fina träningskläder, utan här är det verklighetstrogna svettiga bilder efter träningspassen som gäller!
 
Årets familjeblogg: I denna blogg nominerade jag en blogg som både berör och får en att skratta, och som skrivs av en person som verkar väldigt jordnära och varmhjärtat. Lillemor (klick), jag håller tummar och tår för dig!
 
Årets personliga blogg: I denna kategori går min röst självklart åt min bästa bloggkompis, Karro aka kjld (klick). Karros blogg är verkligen en av de bästa jag vet, och det säger jag inte bara för att hon är min vän, utan jag menar det verkligen. Läs hennes blogg, så förstår ni varför. (Hennes blogg har nu flyttat till Sevendays, ni hittar den här)
 
Årets kreativa blogg: Jag funderade länge på vem jag skulle nominera i denna kategori, men plötsligt var det självklart för mig. Att jag inte direkt tänkte på Felicia som bloggar på feliciascorner (klick)! Denna blogg består av inredning, outfits, en massa diy tips och videon. Designen är också verkligen hur kreativt och snyggt gjord som helst! Helt klart en blogg som skulle vara värdig vinnare i denna kategori.
 
Årets foto-/videoblogg: I denna kategori hade jag flera alternativ, men beslutet föll på den bloggaren som jag helt enkelt tycker är den duktigaste fotografen, och det är Sarah som bloggar på pieceofsarah (klick). Jag har publicerat några bilder hon tagit på mig här i bloggen så ni har fått lite smakprov av hur duktig fotograf hon är, och jag tycker verkligen att ni ska bekanta er med hennes blogg för att få se fler av hennes fantastiska bilder. 
 
Årets blogg: Tror ej att denna tjej behöver desto mera introduktion, min nominering i denna kategori är Carola Ekman (klick). 
 
Årets inspiratör: Jag hade verkligen svårt att välja blogg i denna kategori, eftersom jag blir inspirerad av så många bloggar, men på så olika sätt. Jag valde sist och slutligen att nominera en blogg som jag ändå kände att jag ville nominera i någon kategori, och bloggen drivs ju faktiskt av en tjej som inspirerar mig. Saramariaexenia (klick), du inspirerar mig på grund av ditt vackra sätt att skriva, känslan du förmedlar i din blogg och ditt mod att följa din dröm och börja studera till kosmetolog på finska i en helt främmande stad!
 
Årets författare: Nu har denna person i och för sig inte gett ut någon bok än, men mitt självklara val var ändå Michaela (klick). Hon skriver som bäst sin första bok, och dessutom publicerar hon nu som då texter hon skrivit i sin blogg, och jag bara älskar dem! Kan dock hända att min nominering ej blir godkänd, men Michaela, jag försökte i alla fall! :D
 
Årets artist: I denna kategori nominerade jag faktiskt ingen, eftersom jag inte känner till någon finlandssvensk bloggare som är framgångsrik med sin musik, och jag vill endast nominera bloggare. Jag får helt enkelt rösta i andra omröstningsomgången sen. 
 
Årets företagare: Finemang, det vill säga Tidstjuven och Ziio (klick klick), denna förtjänar ni!
 
Årets mediepersonlighet: I denna kategori ska man nominera en person som synts och hörts i finlandssvenska medier. Knepig kategori, tycker jag! De som synts mycket i år känner jag att är Maria och Ida-Marie i samband med Finlandssvenska Bloggare, men eftersom man bara får rösta på en person en gång så får jag välja alternativ två som ploppar upp i hjärnan, och det är Sevendays. I denna kategori nominerade jag alltså Linn Ljung (klick), kvinnan som håller i trådarna på Sevendays. 
 
Jag måste tyvärr säga att flera av mina favoritbloggare som jag väldigt gärna nominerat, inte nu blev nominerade på grund av att jag inte hittade någon passande kategori åt dem. Jag hade även gärna nominerat duktiga bloggare i kategorier såsom "årets vardagsblogg", "årets bästa skribent", "årets bästa bloggdesign", "årets nya blogg", "årets bästa inlägg", "årets reseblogg", "årets matblogg" och "årets inredningsblogg", men tyvärr fanns sådana kategorier inte med denna gång. 
 
Ifall ni vill nominera mig i någon kategori, blir jag förstås jätteglad om ni vill göra det! Jag tycker det är lite svårt att få in "lifestyle" bloggar i någon av kategorierna, men av dessa kategorier känner jag ändå att min blogg utan tvekan passar bäst i kategorin "Årets personliga blogg" (förstås får ni nominera mig i andra kategorier också om ni tycker min blogg passar bättre nån annanstans). Så om ni vill nominera mig gör ni det här, det skulle verkligen vara en dröm som går i uppfyllelse ifall jag skulle bli nominerad! 



åååh min solstråle!! tack tack tack <3

Svar: Ingen orsak, hoppas du tar hem vinsten!
Daniela

Ida-Marie

http://ziio.se


Va spännande det ska bli sen och se hur det går! Och tack för nomineringen <3 lycka till och så hoppas jag vi ses i Vasa ;)

Svar: Varsågod :) jo månne vi int ses!
Daniela

Daniela! Du vet inte hur glad jag blev nu fastän jag också tror att jag inte riktigt räknas! :) Vi får förhoppningsvis göra ett nytt försök nästa år!

Svar: Nåmen va bra om du blev glad! Ja, vi säger så :D
Daniela

Jag måste också ta en allvarlig funderare på vem jag ska nominera... Och tyckte också att flera kategorier saknades, speciellt tycker jag det kunde ha varit lite fler alternativ bland faktiska bloggkategorier (jag blev lite förvånad över att det även fanns kategorier som inte ens direkt har att göra med bloggande, jag trodde nämligen innan att det skulle bli en ren blogg-gala). Men man måste ju dra gränsen nånstans också vad gäller antal kategorier..

Svar: Joo jag hade int heller förväntat mig andra kategorier än bloggkategorier! Synd att årets reseblogg inte fanns med, då hade jag gärna nominerat dig.
Daniela

Detta värmde mitt hjärta Daniela, Tack <3

Svar: :) <3
Daniela





Namn:

E-mail (publiceras ej):

Blogg:













HEJ! Du har hittat till Danielas Dagbok - en finlandssvensk blogg som enligt läsarna kan beskrivas som äkta, ärlig, personlig, rolig, sprudlande, omväxlande, kamratlig, väluppdaterad, mångsidig, jordnära och bäst. Du är varmt välkommen att läsa vidare för att se om du håller med - hoppas du kommer trivas!

Kontakt: daniela.skoglund@gmail.com


Senaste inläggen

5362 inlägg senare
2023 - de traditionella frågorna
Månadens bok, 12/23 - Eld, snö och stjärnor
Positiva minnen från gravidledigheten
Åtta serier jag sett på sistone



Kategorier

Allmänt · Bloggrelaterat & podden · Bröllop · Böcker . Filmer & serier · Frågor & listor · Fysioterapi · Kärlek · Mat . Musik · Randoms · Resor · Samarbeten & tips · Sheldon · Sjukdom · Text & åsikter · Träning . Veckoslut



Arkiv

2023
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2022
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2021
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2020
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2019
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2018
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2017
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2016
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2015
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2014
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2013
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2012
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2011
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2010
01 · 02 · 03 · 04 · 05 · 06 ·
07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12

2009
06 · 07 · 08 · 09 · 10 · 11 · 12